יום שישי, 10 ביוני 2016

פרק 5: אודות סבא אברהם.

סבא אברהם בילדותו
נולתי ב4/12/1950 בתל אביב.

 עבודות בילדות: בתור ילדים עבדנו במשק שהיה לנו במושב חמ"ד.
 היה לנו שדות, פרות, תרנגולים, וכלב. התפקידים שלנו היו: לקצור את העשב עם סוס, ולהאכיל את הפרות, ולהאכיל את התרנגולות. איך שחזרנו מבית הספר התחלנו לסדר  צינורות, ובערב בבית הכנו שיעורים לאור מנורת נפט.

בית ספר ותנועות נוער: היה לנו בית ספר בחמ"ד והיום הנכדות שלי לומדות בבית ספר ליד, את בית ספר שאני למדתי בו סגרו, פתחו עכשיו במקומו בית ספר אזורי.
היה לנו סניף שבעיקר היינו משחקים בו, המדריכים היו מגיעים מהישיבה בנחלים והם ישנו בבתים של אנשים. ההורים שלי תמיד אירחו אנשים, אז כל הזמן היה לנו נחמד כי המדריכים הלכו איתנו לסניף.

משחקי ילדות: בחורף היינו משחקים סכין תוקע והבנות היו משחקות קלאס וחמש אבנים. היו הרבה שיטפונות בחורף, ובמרכז חמד היה אגם (שלולית) ואז היינו לוקחים שרידים של קירות ועם משוטים שטים בשלולית.

ההבדל בין פעם להיום: לא הייו טלויזיה ומחשבים והיה לנו משחק של מונפול והיינו משחקים הרבה יותר עם חברים מאשר היום.
הפרנסה הייתה קשה עבדו הרבה בשדה, אבל ברוך ה' היה פרנסה.
פעם לא היו לנו מקררים, אז אמא שלי הכינה כל יום אוכל טרי. בנוסף, פעם בשבוע היה מגיע איש שמכר קרח, את הקרח היינו קונים, חותכים, מכניסים לארון, ובתוכו שומרים את האוכל.

החיים החברתיים וחיי המשפחה: החיים חברתיים היו מקומיים לא היית יכול להתחבר עם אנשים מעיר אחרת.

בחגים היה נחמד מאוד, היו באים הרבה דודים כי גרנו במושב והבעלי חיים היו אטרקציה הם לא התריעו היו פשוט באים ומתארחים שבוע אבל הם גם עזרו לנו.

שירות צבאי: שירתתי בצילומי אוויר. (אין עוד מה להגיד - מודיעין).
סבא אברהם בטקס קבלת דרגות בצבא

הבנים במושב למדו בישיבה תיכונית כפר גנים היינו חוזרים פעם בשלושה שבועות, אז לא היו כל כך מריבות עם ההורים. 

אירועים חשובים בתולדות העם והמדינה: אבא שלי לחם נגד הערבים ונגד הנאצים בצבא הבריטי במצרים ואחר כך הוא בא לישראל לצבא הבריטי ונשאר בישראל ואז היה בצה"ל.