יום ראשון, 12 ביוני 2016

פרק 3: אני ומשפחתי.

אמא

שם: תמרה רוממה.

בתעודת זהות: תמר.

משמעות השם: תמר/ה - כי הם אהבו.
                     רוממה - כדי להעלות את זכר ירושלים על ראש גלותם.

תכונות בולטות: משפחתיות ויצירתיות.

שם משפחה מהבית: אדלר - אדלר בגרמנית זה נשר, וכשיהודים קיבלו שמות משפחה, טענו שלאדלרים יש קשר לממשלה כי הנשר היה סמל גרמני.

מקצוע: מפתחת אלגוריתמים לדחיסת תמונות ווידיאו.


ארץ מוצא: אוסטרליה, סידני

משחקי ילדות: 5 אבנים, קלאס, Atari, רביעיות, אופניים.

זיכרונות ילדות: אני זוכרת כשעלינו לארץ ועברית נשמעה לנו כמו קשקוש אז אני ואחותי היינו מדברות קשקשת ומתנהגות כאילו ידענו עברית שוטפת, כשסבתא שלי הייתה אוספת אותי מהגן היא הייתה קונה לי מקופלת (flake) ואסור היה לי לאכול ברחוב כי סבתא שלי אמרה שרק כלבים אוכלים ברחוב, אז כשהגענו הביתה ישבתי במטבח ואכלתי מקופלת על צלחת פורצלן בכפית כסף.

מנהגים משפחתיים: לשתף את כל בני המשפחה בכל דבר שקורה עד שהטבעה האמרה שהדבר היחיד המהיר ממהירות האור הינו מעבר אינפורמציה במשפחת אדלר. כשהיינו ילדים והיה קשה להשיג מוצרים כשרים לפסח ללא חשש קטניות אמא שלי הייתה מכינה סיידר מקליפות תפוחים בפסח, ממתקי טופי במנג'טים, וגלידת תות.

חוויות מבית הספר: שנאתי שיעור ספורט, בשיעור הראשון של פיזיקה בכיתה י"ב היה לנו מורה חדש שרצה להדגים מעברי אנרגיה אז הוא עלה על השולחן והתחיל לדבר על העובדה שיש לו עכשיו אנרגיה פוטנציאלית תוך כדי דיבור הוא לקח שני צעדים אחורה ו... ברוך ה' הכל נגמר בשלום אבל חברה שלי לא יכלה חודש להיכנס לשיעורי פיזיקה כי כל פעם שהיא ראתה את המורה היא לא הפסיקה לצחוק. בכיתה ח' ניתחנו את "לא שרתי לך ארצי" של רחל, והמורה השתמשה במבחר אמצעים ספרותיים כדי להראות שלמעשה המשוררת מנסה להגיד שהיא מרגישה שהמדינה ניצלה אותה ולא החזירה מאומה, התרגזתי וכשהתווכחתי איתה שהשיר אומר בדיוק ההפך היא הסבירה לי שמרגע שהיצירה נמצאת במרחב הציבורי אנחנו זכאים לפרש אותה כרצוננו, מאותו רגע זנחתי את הרעיון להיות סופרת והחלטתי ללכת לכיוון ראלי.

תנועת נוער: הייתי פעילה מאוד בבני עקיבא עד כיתה ט' ואז קיבלתי מחוך לעקמת שהגביל אותי קצת ומדריכים התחלפו ולא כל כך התחברתי למדריכים החדשים והורדתי הילוך.

שירות צבאי: מורה חיילת במסגרת תרבות תורנית בכפר הנוער,בפנימיה של עליית הנוער בכפר חסידים.

סיפור עליה: עליתי לארץ בגיל 6 עם הרבה חששות ואם להיות כנה ממש לא רציתי לבוא, אבל היום כמובן שמחה מאוד שהורי עשו את הדבר הנכון.

תחביבים: קריאה, מלאכת יד, אפיה, לראות סרט טוב/ סדרה אהובה.


אבא

שם: שלמה שהם.
משמעות השם: ההורים שלי אהבו את השם ולפי סבתא שלי השם הוא על שם תפארת שלמה מרדונסק שהיא חושבת שיש לנו קשר משפחתי אליו אבל עד היום אף אחד לא הבין מהו.

תכונות בולטות: עקשנות ויראת שמיים.

שם משפחה: שהם - אבן השהם שהייתה לכהן הגדול בחושן ועל כתפי האפוד.
מרמלשטיין - כשהיה צריך אבי לצאת בשליחות המדינה לחו"ל היה נוהל שהיו צריכים להחליף לשם עברי ולכן עברת לשהם כי גם מרמלשטיין היא סוג של אבן שיש שחורה, שאר משפחתו שעברתה עברתה גם לשהם ולכן הם החליטו לשמור על שם משפחה אחיד.

מקצוע: מהנדס מערכות אלקטרוניות ביטחוניות במטוסים.

ארץ מוצא: ישראל (דור שני).

משחקי ילדות: כדורגל, שמנו שני אבנים בכל צד בשביל שער ושיחקנו כדורגל. בתיכון -  שיחקנו כדורסל כי היו סלים בישיבה.

זכרונות ילדות: כשהייתי הולך לספריה לבד הייתי עוצר אצל סבתא שלי במכולת, יושב על הארגזים, שותה מיץ אשכוליות וקורא את הספר (וגם עוזר לה קצת במכולת).

בחופשים היינו נוסעים לסבא וסבתא השניים, היינו משחקים ומאכילים את הכלבים והם היו שולחים אותנו לאסוף את הביצים מהלול של התרנגולים, והיינו נוסעים עם האופניים לרפת להביא חלב מהפרות.

מנהגים משפחתיים: לעשות קידוש בשבת בבוקר על ליקר.

לאכול לביבות בפסח.

חוויות מבית הספר: למדתי בישיבת בני עקיבא נתניה (בית ספר פנימייתי) ולא רצו לפרסם לנו את ציוני המגן של הבגרויות, מורים סיפרו על כל מיני ציונים שהם נותנים ולא ידענו אם זה נכון. אז התארגנו מהמחזור וכמה תלמידים פרצו למשרד של המנהל לילה, צילמו את הציונים ותלו אותם על הלוח מודעות בחוץ.

בפנימיה הפקקים של החשמל לא היו מספיק חזקים ובחורף כל פעם שהביאו מכשירי חימום הם קפצו. אז עשינו שינוי בפקקים עם חוטי חשמל כדי שהם לא יקפצו כל כך מהר. ככה נולדים מהנדסים :)

תנועת נוער: הייתי חניך פעיל בבני עקיבא.

שירות צבאי: שירתתי בחיל האוויר, תכננתי מערכות קשר וניווט במטוסים. לדוגמה: התקנתי במטוס של ראש ממשלה את כל המערכות כולל מערכת של תקשורת לוויינית שאז הייתה דבר מאוד חדשני, יש דברים חסויים.

תחביבים: לישון, לקרוא ולטייל.

סיפור היכרות בין ההורים.
היינו ביחד בתוך קבוצת חברים שהתגבשה סביב בית המדרש בטכניון ונוצר קשר ראשוני.
היינו בשבת והתחלנו לדבר והיה קליק ביננו ואז למזלנו הייתה השביתה הארוכה ביותר במוסדות ההשכלה הגבוהה אי פעם ואז יצא לנו לטייל כקבוצה וגם כזוג והקשר העמיק וכשאבא היה בקורס קצינים החלטנו להתחתן.

אח גדול.

שם: עשהאל נריה שהם.
משמעות השם: עשהאל - כי הורי מאוד אהבו את השם והורי נורא אוהבים את התקופה של דוד המלך בתנ"ך. והורי היו מאוד נפעמים מזה שנולד להם תינוק והחליטו לבחור שם שמייצג לדעתם את הנס הזה.
נריה - על שם סבא של אמא שלי שהשם שלו היה שרגא (שרגא בארמית זה נר) ולכן קראו לי נריה.

מקצוע: סטודנט בטכניון להנדסת מכונות (במסגרת תוכנית ברקים).

תכונות בולטות: עקשנות ויראת שמיים.

תחביבים: לקרוא ספרים, לשחק במחשב, לראות טלוויזיה.

אח קטן.

שם: אליסף בניה שהם.
משמעות השם: אליסף - על זה שהקדוש ברוך הוא הוסיף להורי עוד ילד ועוד מתנה. שם זה גם מופיע בפרשות סביב לידתי.
בניה: על שם שני אנשים:
ב',נ' - על שם הרב בנימין זאב בנדיקט שהיה אח של סבתא של אמא שלי, והיות ולא זכה לילדים לא קראנו רק על שמו.
י',ה' - על שם סבא של אבא שלי יהושע אלחנן.

מקצוע: תלמיד בבית הספר מורשת זבולון בנתניה.
תכונות בולטות: עקשנות וסקרנות.